Τετάρτη, 3 Ιουνίου 2009

Απαραίτητα 15 λεπτά την ημέρα κάτω από τον ήλιο..


Η καλύτερη προστασία κατά του καρκίνου είναι η αύξηση στον οργανισμό των επιπέδων της βιταμίνης D, της βιταμίνης που συντίθεται από την έκθεση του δέρματος στον ήλιο. Το εντυπωσιακό είναι ωστόσο πως, με όλες τις λιακάδες μας, οι Έλληνες εμφανίζουμε έλλειψη της βιταμίνης αυτής. Πρέπει να φροντίζουμε να μας «βλέπει» ο ήλιος έστω και για 15 λεπτά την ημέρα, συμβουλεύουν οι ειδικοί.

Η αύξηση των επιπέδων της βιταμίνης D μπορεί να μειώσει τα κρούσματα καρκίνου του μαστού κατά ένα τέταρτο και τα κρούσματα καρκίνου του εντέρου κατά ένα τρίτο, ανακοίνωσαν επιστήμονες αφού μελέτησαν 2.750 έρευνες για τη βιταμίνη D και ο βρετανικός «Ιντιπέντεντ» αφιέρωσε το Σάββατο στα πορίσματά τους την πρώτη σελίδα του. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η καθημερινή λήψη συμπληρωμάτων της βιταμίνης αυτής μπορεί να κάνει περισσότερα για την πρόληψη του καρκίνου απ΄ ό,τι μια ολόκληρη βιβλιοθήκη με συμβουλές για τον τρόπο ζωής μας.

Ήταν από παλιά γνωστό ότι η έλλειψη της βιταμίνης D συνδέεται με την οστεοπόρωση, καθώς διαδραματίζει σημαντικότατο ρόλο στην απορρόφηση του ασβεστίου από τον οργανισμό. Όμως τα τελευταία χρόνια έχει προσελκύσει ακόμη περισσότερο την προσοχή, καθώς αποκαλύφθηκε ο ρόλος της στην πρόληψη καρκίνων, καρδιοπαθειών, του διαβήτη και της σκλήρυνσης κατά πλάκας. Οι αποδείξεις για την ευεργετική δράση της (συντελεί επίσης στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και βοηθάει στην ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος) έχουν αυξηθεί τόσο πολύ ώστε κυβερνήσεις εξετάζουν το ενδεχόμενο να αυξήσουν το συνιστώμενο επίπεδο της βιταμίνης D στο αίμα. Στις ΗΠΑ και τον Καναδά συνιστάται η λήψη 200-600 διεθνών μονάδων- ΙU- αναλόγως της ηλικίας και αναμένεται ότι η ποσότητα αυτή θα αυξηθεί, αφού είχε οριστεί το 1997 ως απαραίτητη για την υγεία των οστών, όχι για την πρόληψη του καρκίνου. Στην επιθεώρηση «Χρονικά Επιδημιολογίας», ο καθηγητής Σέντρικ Γκάρλαντ και συνάδελφοί του από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο υποστηρίζουν πως αν όλοι παίρναμε 2.000 ΙU βιταμίνης D την ημέρα θα είχαμε 200.000 κρούσματα καρκίνου του μαστού και 250.000 κρούσματα καρκίνου του εντέρου λιγότερα στον κόσμο. Πάντως η Διεθνής Υπηρεσία Έρευνας για τον Καρκίνο (ΙΑRC) στη Λυών της Γαλλίας είχε ζητήσει πέρυσι να πραγματοποιηθεί μια μεγάλη δοκιμή για να αποδειχθεί η ασφάλεια και η αποτελεσματικότητα της βιταμίνης D, πριν προταθεί στον πληθυσμό η λήψη συμπληρωμάτων. Στο παρελθόν τα συμπληρώματα δεν έχουν δείξει ότι προσφέρουν τα οφέλη που αναμένονται από τη βιταμίνη D όταν αυτή παράγεται με φυσικό τρόπο στον οργανισμό.
Η συνέχεια του άρθρου εδώ:κλικ
Πηγή:Tα Νέα

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails