Τετάρτη, 11 Νοεμβρίου 2009

Οι Αμερικανοί επιλέγουν την κρητική διατροφή!


Μεγάλο ενδιαφέρον για την κρητική γαστρονομία δείχνουν οι Αμερικανοί ταξιδιώτες (το 50% των τουριστών από την Αμερική δείχνουν ενδιαφέρον για εκδηλώσεις γαστρονομικού τουρισμού στο επόμενο ταξίδι τους) ωστόσο η χώρα μας δυστυχώς είναι σχεδόν ανύπαρκτη στον διεθνή γαστρονομικό χάρτη σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ελληνικής Ακαδημίας Γεύσης Αντώνη Παναγιωτόπουλο.
Αγκιναράκια Γέργερης και τραχανάς Σητείας
Το ζευγάρι των ξένων προσπαθούσε ώρα τώρα, με σπαστά ελληνικά και μικρές χειρονομίες, να εξηγήσει στην ηλικιωμένη Κρητική τί έψαχνε. Η 70χρονη γυναίκα έβγαλε ένα επιφώνημα έκπληξης, όταν τελικά αντιλήφθηκε ότι αυτό που ζητούσαν οι δύο ξένοι δεν ήταν οδηγίες για να φτάσουν σε κάποια παραλία της Κρήτης, αλλά...αγκιναράκια τουρσί Γέργερης και ξινόχοντρο τραχανά Σητείας.
Οι δύο Αμερικανοί δεν είναι "παράξενοι ταξιδιώτες". Αποτελούν μέρος μιας ολοένα μεγαλύτερης ομάδας ταξιδιωτών από τις ΗΠΑ (σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του "Cornell University", το 50% των Αμερικανών τουριστών!), που εκφράζουν ενδιαφέρον για εκδηλώσεις γαστρονομικού τουρισμού στο επόμενο ταξίδι τους.
Ήδη, ένας στους δέκα Αμερικανούς ταξιδιώτες (αναλογία που εκτιμάται ότι είναι υψηλότερη στην Ευρώπη) περιλαμβάνει στο πρόγραμμά του γαστρονομικές και οινικές δραστηριότητες, με αυξημένο ενδιαφέρον για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάποιου τόπου.
Κάτι διόλου ευκαταφρόνητο, αν αναλογιστεί κάποιος ότι "το 30%-50% των εσόδων του τουρισμού σχετίζονται με τη διατροφή", όπως δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της "Ελληνικής Ακαδημίας Γεύσης", Αντώνης Παναγιωτόπουλος.
Βέβαια, το πιθανότερο θα ήταν, οι Αμερικανοί της ιστορίας μας να έχουν βρεθεί για γαστρονομικό τουρισμό στην Τοσκάνη, το Μπορντό, την Ταϊλάνδη, το Τόκιο ή και τη γειτονική Τουρκία, αντί για την Ελλάδα. Κι αυτό διότι, "η Ελλάδα σχεδόν δεν υπάρχει στον διεθνή γαστρονομικό χάρτη", σύμφωνα τουλάχιστον με τον κ.Παναγιωτόπουλο.
"Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι μια αγορά που βρίσκεται στο γίγνεσθαι και εσχάτως γνωρίζει δημιουργική έκρηξη. Υπάρχει ολοένα εντονότερο ενδιαφέρον. Στην Ευρώπη, οι πιο δημοφιλείς γαστρονομικοί προορισμοί σήμερα είναι Τοσκάνη και Μπορντό, Καταλονία και Βόρεια Ιταλία. Παγκοσμίως, τα σκήπτρα κρατάει η Ταϊλάνδη", επισημαίνει ο κ.Παναγιωτόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο «οι τουρίστες της συγκεκριμένης κατηγορίας ξοδεύουν πολλά και δεν ρωτάνε 'πόσο κάνει'».
Κατά τον ίδιο, η Ελλάδα θα μπορούσε να προσφέρει πακέτα γαστρονομικού/οινικού τουρισμού με μεγάλη απήχηση, διοργανώνοντας από γευσιγνωσίες ελαιολάδου και τυριών, μέχρι μαθήματα παρασκευής χαρακτηριστικών ελληνικών προϊόντων (πχ, λιαστή ντομάτα) και γλέντια με την ευκαιρία παραγωγής ρακής ή κρασιού.
Διαβάστε την συνέχεια εδώ: http://www.patris.gr/articles/168557?PHPSESSID=h2fug1rp2d3dso4lstr21omf54

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails