Κυριακή, 1 Νοεμβρίου 2009

«Παγώνει» το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι..


Του Κώστα Μπογδανίδη
Το αεροδρόμιο Καστελίου και 30 ακόμη έργα που προκηρύχθηκαν προεκλογικά από το ΥΠΕΧΩΔΕ είναι στο στόχαστρο της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών που προσανατολίζεται να τα επαναδημοπρατήσει! Όπως έχει γράψει ήδη η ‘Π’ από τις 23 Οκτωβρίου το αεροδρόμιο Καστελίου είναι ένα από τα βασικά έργα για τα οποία η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι δεν πρέπει να υπάρχει βιασύνη και ο κ.Μαγκριώτης είχε πει ότι αναζητείται νομική φόρμουλα για να μην προχωρήσει με αυτή τη διαδικασία το έργο!
Τώρα οι πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών πληθαίνουν σχετικά με το αεροδρόμιο και τα άλλα μεγάλα έργα που φαίνεται ότι προκηρύχθηκαν πολύ βιαστικά και ενόψει των εκλογών. Μάλιστα χθες και το έγκυρο οικονομικό ‘euroΤΟday’ μετέδωσε την πληροφορία ότι το υπουργείο καταλήγει στην ακύρωση και την επαναδημοπράτηση των έργων αυτών!
Τα έργα αυτά, ο συνολικός προϋπολογισμός των οποίων αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ (εκ των οποίων τα 2,8 δισ. ευρώ αφορούν στα έργα παραχώρησης των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλι), δημοπρατήθηκαν λίγο πριν από την προκήρυξη των εκλογών, χωρίς -όπως υποστηρίζει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών- να υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες και, κυρίως, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Επίσης για το Καστέλι βασικός λόγος είναι ότι δεν έχει προηγθεί δημόσια διαβούλευση και διάλογος με την τοπική κοινωνία.
Από μηδενική βάση θα μπουν οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού και το αεροδρόμιο Καστελίου.
Ασφαλώς περισσότερος χρόνος θα χρειαστεί για την προώθηση των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης που δημοπρατήθηκαν προεκλογικά από τον τέως υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά μία ημέρα πριν από την προκήρυξη των εκλογών του Οκτωβρίου.
Οι επικεφαλής των υπουργείων Υποδομών και Περιβάλλοντος σε συνάντηση που είχαν συμφώνησαν να μελετηθούν από μηδενική βάση τα δύο έργα, τα οποία θεωρούνται απαραίτητα για τη βελτίωση των μετακινήσεων και των μεταφορών.
Ωστόσο, σύμφωνα με κοινή απόφαση των δύο υπουργείων, η χάραξη των αυτοκινητοδρόμων στην Αττική και η τοποθέτηση του αεροδρομίου στο Καστέλι θα πρέπει να γίνουν με τρόπο ώστε να μην επιβαρύνουν το περιβάλλον και παράλληλα να εξασφαλίζουν την αποδοχή των πολιτών και των τοπικών φορέων.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, σύμφωνα με τον διαγωνισμό που βρίσκεται σήμερα σε εξέλιξη (η διαδικασία δεν έχει ακόμη ακυρωθεί, αλλά έχει δοθεί χρονική παράταση από τις 22 Δεκεμβρίου που ορίστηκε ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών), έχει προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ, ενώ αυτό της κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης (οι προσφορές των ενδιαφερόμενων αναδόχων επρόκειτο να υποβληθούν, βάσει του τρέχοντος διαγωνισμού, μέχρι τις 9 Φεβρουαρίου 2010), είναι ύψους 1 δισ. ευρώ.
Πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι οι νέοι διαγωνισμοί για τα δύο έργα να διεξαχθούν εντός του επόμενου έτους.
Επίσης ο διαγωνισμός για τα έργα επέκτασης των λιμανιών της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας που επρόκειτο να διεξαχθεί την περασμένη Τρίτη 27 Οκτωβρίου αναβλήθηκε για τις 10 Νοεμβρίου 2009, αλλά όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες η διαδικασία θα ακυρωθεί και τα δύο έργα θα επαναδημοπρατηθούν.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός των δύο έργων άγγιζε τα 300 εκατ. ευρώ (186 εκατ. ευρώ για το λιμάνι της Πάτρας και 110 εκατ. ευρώ για το αντίστοιχο της Ηγουμενίτσας). Την ίδια τύχη θα έχουν και αρκετά μικρότερα έργα, όπως π.χ. η βελτίωση του οδικού άξονα Ηγουμενίτσας - Πρέβεζας και η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου σύνδεσης με το λιμάνι της Πάτρας, προϋπολογισμού περίπου 33 εκατ. ευρώ το καθένα.
Πάντως, πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι τα μικρότερης κλίμακας έργα να επαναξεταστούν σύντομα και να εξασφαλιστούν το ταχύτερο δυνατόν τα απαραίτητα κονδύλια για τη χρηματοδότησή τους, με στόχο να προχωρήσει σε σύντομο χρονικό διάστημα η ανάθεσή τους.
Πηγή:Πατρίς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails