Δευτέρα, 1 Μαρτίου 2010

Αναζητούνται ποδηλατόδρομοι στο Ηράκλειο


Μπορεί να υπάρξει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα νεολαίας χωρίς ποδηλατόδρομους; Θα μπορούσε μια πόλη, η οποία ακόμη δεν έχει εντάξει τη μετακίνηση με το ποδήλατο στην καθημερινή ζωή της, να διεκδικήσει το θεσμό της ευρωπαϊκής πρωτεύουσας της νεολαίας για το 2012; Τα ερωτήματα αυτά γίνεται επίκαιρα για την πόλη του Ηρακλείου, η οποία έχει προκριθεί με άλλες δύο πόλεις, του Βύρωνα και του Μπάργκας της Πορτογαλίας, για να υποδεχτεί νέους και νέες από την Ευρώπη.
Με στόχο αυτή τη διεκδίκηση αναμένει κανείς ότι το Ηράκλειο θα ενθαρρύνει δομές και υποδομές οι οποίες ταιριάζουν στην ψυχοσύνθεση των νέων. Η δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομων είναι μια τέτοια υποδομή η οποία, ασφαλώς, και δεν απευθύνεται μόνο σε άτομα νεαρής ηλικίας αλλά σε όλους όσοι επιζητούν εναλλακτικούς, οικονομικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και για την αναψυχή τους.
Η ευκαιρία
Πέρυσι το Ηράκλειο έχασε μια μοναδική ευκαιρία να κάνει πράξη ένα δίκτυο πεζόδρομων, το οποίο θα κάλυπτε ικανοποιητικό φάσμα της πόλης και θα έθετε σε νέα βάση τη σχέση της με το ποδήλατο. Από το ΥΠΕΧΩΔΕ υπήρχε κονδύλι προορισμένο για την κατασκευή ποδηλατόδρομων σε αρκετούς δήμους της χώρας, μεταξύ αυτών και στο Ηράκλειο Ήδη στα χαρτιά είχε συνταχθεί για αυτό προμελέτη από το Μετσόβιο Πολυτεχνείο, η οποία χωροθετούσε ποδηλατική ζώνη στους άξονες της Γιαμαλάκη, της Πλαστήρα και στην Έβανς, μεταξύ άλλων. Ωστόσο, ο δήμος δεν ήταν σε θέση να προχωρήσει επιτυχώς στην επικαιροποίηση της μελέτης και στη μελέτη εφαρμογής της με την εκπόνηση και των κατασκευαστικών σχεδίων που απαιτούνταν για τη δημοπράτηση του έργου. Ενός έργου που θα επεκτεινόταν σε ένα μήκος 22 χιλιομέτρων και θα είχε προϋπολογισμό 2 εκατομμυρίων ευρώ. Οι φίλοι του ποδηλάτου είδαν την υπόθεση αυτή ως μια ευκαιρία, η οποία έμεινε, τελικώς, αναξιοποίητη. Ο αντίλογος από την άλλη θέλει τη γεωμετρία των δρόμων της πόλης και ειδικότερα του κέντρου της να είναι ακατάλληλη πολεοδομικά για τέτοιου τύπου υποδομές. «Η μελέτη δεν έκανε διάκριση στους αναπλασμένους, στους μη αναπλασμένους ή στους προς ανάπλαση δρόμους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μια ενιαία εικόνα» σημειώνει υπηρεσιακός παράγοντας του δήμου Ηρακλείου. «Δεν έχει νόημα να κάνουμε ποδηλατόδρομους μόνο για να πούμε ότι τους κάναμε, αλλά να είναι και λειτουργικοί» υπογραμμίζει.
Πηγή:Τολμη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails