Σάββατο, 24 Ιουλίου 2010

Ανιστόρητοι οι μαθητές στην Κρήτη!

Το μάθημα που οι μαθητές στην Ελλάδα, από τις πρώτες κιόλας τάξεις του Δημοτικού, «έμαθαν» να απεχθάνονται, είναι η Ιστορία. Κι όμως όπως λένε οι στοχαστές «λαός που δεν γνωρίζει το παρελθόν του, δεν έχει μέλλον». Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στη Γ' Λυκείου το μάθημα της Ιστορίας γενικής παιδείας συγκαταλέγεται στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα αλλά κανείς δεν το επιλέγει, ακόμη κι αν πρόκειται για υποψήφιο της θεωρητικής κατεύθυνσης. Τι γίνεται όμως με το επίπεδο των ιστορικών γνώσεων των μαθητών του Ηρακλείου; Η απάντηση της εκπαιδευτικού Αρετής Σπαχή είναι απογοητευτική. «Οι μαθητές είναι ανιστόρητοι και βρίσκονται σε πλήρη σύγχυση. Αν ρωτήσετε μαθητές του Γυμνασίου, θα διαπιστώσετε ότι σχεδόν στο σύνολό τους δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τις δύο Εθνικές Επετείους. Νομίζουν για παράδειγμα ότι η εξέγερση του Πολυτεχνείου το 1973, έγινε τον 19ο αιώνα, γιατί δεν μπορούν να αντιληφθούν τον προσδιορισμό των αιώνων. Βρίσκονται δηλαδή σε μία απόλυτη σύγχυση των ιστορικών γεγονότων και με τη σύγχυση αυτή ολοκληρώνουν το Λύκειο». Με αφορμή τη σαφή υποβάθμιση των θεωρητικών σπουδών, όπως προκύπτει κάθε χρόνο από τους υποψηφίους που τις επιλέγουν για τις σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προκύπτει ότι οι μαθητές του Ηρακλείου είναι «ιστορικά αναλφάβητοι». Φιλόλογοι στο Ηράκλειο κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου και επισημαίνουν ότι οι εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας για την αναβάθμιση του μαθήματος της γλώσσας δεν αρκούν για τη δραστική μεταρρύθμιση που απαιτείται στη διδασκαλία των βασικών μαθημάτων, δηλαδή της Ιστορίας, της Γλώσσας, των Μαθηματικών και της Φυσικής. «Η μεγάλη ροπή προς τις θετικές επιστήμες που καταγράφεται» επισημαίνει ,μιλώντας στην «Τ», η γνωστή φιλόλογος «διαμορφώνεται από τον επαγγελματικό προσανατολισμό των παιδιών. Οι θεωρητικές επιστήμες έχουν υποβαθμιστεί πολύ τα τελευταία χρόνια, πράγμα που φαίνεται και από τα μόρια των σχολών της θεωρητικής κατεύθυνσης στις πανελλαδικές εξετάσεις». Η Ιστορία σε θεωρητικό μόνο επίπεδο εκλαμβάνεται ως ένα από τα βασικότερα μαθήματα και για το λόγο αυτό διδάσκεται σε όλες τις τάξεις του σχολείου. Η διδασκαλία της όμως γίνεται αποσπασματικά, χωρίς χρονική αλληλουχία γεγονότων. Έτσι, από τη Μεταπολίτευση και μετά οι μαθητές ουδέποτε διδάχθηκαν μεταπολεμική ιστορία, τον εμφύλιο σπαραγμό, τη δικτατορία των συνταγματαρχών, την τραγωδία της Κύπρου και γενικότερα νεότερη και σύγχρονη ιστορία. Το οξύμωρο, λοιπόν, είναι ότι οι μαθητές δεν διδάσκονται ποτέ την εξέγερση του Πολυτεχνείου, καλούνται όμως να συμμετάσχουν κάθε χρόνο στις επετειακές γιορτές που διοργανώνονται στα σχολεία στις 17 Νοεμβρίου, χωρίς να ξέρουν ποιους ή τι τιμούν. «Τα αντικείμενα που διδάσκονται από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο» λέει ακόμη η κ. Σπαχή «δεν συνδέονται μεταξύ τους. Έτσι, δεν αφομοιώνεται η γνώση που είναι απαραίτητη. Ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, που είναι το μεγάλο πρόβλημα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και σ' αυτό. Την ιστορία του γλωσσικού ζητήματος για παράδειγμα, που είναι ένα κορυφαίο προεπαναστατικό ζήτημα, δεν την έχουν διδαχθεί ποτέ. Συνεπώς, επειδή είναι αλληλένδετα, οι μαθητές αντιμετωπίζουν πρόβλημα και στο μάθημα της γλώσσας». Όταν ο μαθητής φτάνει στη Γ' Λυκείου έχει τεράστια κενά από τις προηγούμενες τάξεις. Η ύλη της μίας χρονιάς, επισημαίνει η εκπαιδευτικός, δεν συνδέεται με την ύλη των προηγούμενων. Τα ιστορικά γεγονότα που διδάσκονται δεν έχουν αλληλουχία μεταξύ τους. «Η πρόσφατη ιστορία που καθορίζει την πολιτική ζωή του τόπου» λέει η κ. Σπαχή «δεν διδάσκεται και η νεότερη αποπροσανατολίζει. Φθάσαμε στο σημείο το βιβλίο Ιστορίας της Γ' Λυκείου να αντιμετωπίζει θετικά τη δικτατορία Μεταξά».
Πηγή

1 σχόλιο:

  1. Η Κατάρ(α) του Αστακού

    Ο σκεπτικισμός και η αμφισβήτηση έχουν διαδεχθεί τον αρχικό ενθουσιασμό για την επένδυση στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας που παρουσιάστηκε ως «πράσινη»,ενώ την υποστήριξή του για τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με το καύσιμο LPG απέσυρε και ο δήμαρχος Αστακού.
    Εντός των ημερών αναμένεται και σύγκληση του δημοτικού συμβουλίου του Αστακού,όπου θα προταθεί να αρθεί η έγκριση που είχε δοθεί για τη δημιουργία της μονάδας. Η δημιουργία αυτής της μονάδας είχε παρουσιαστεί ως «πράσινη επένδυση» του Κατάρ στην Ελλάδα, η οποία θα αφορούσε τη μεταφορά και αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Αστακό και την παραγωγή βιοκαυσίμων. Τελευταία, όμως, άρχισε να γίνεται γνωστό ότι η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το ρυπογόνο LPG.
    Στο Κατάρ σήμερα αναγκάζονται να το καίνε, προκαλώντας μεγάλες τιμές διοξειδίου του άνθρακα, για το οποίο από το 2013 θα πληρώνουν πρόστιμα.Γι' αυτό και έδειξαν ενδιαφέρον στην πρόταση μεταφοράς του στον Αστακό.
    Οι κινήσεις πολιτών της περιοχής όμως θεωρούν ότι θα υπάρξει μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση και αμφισβητούν την αποτελεσματικότητα της μονάδας παραγωγής άλγης στη δέσμευση του διοξειδίου. Την άποψή τους ενισχύουν πρόσφατα δημοσιεύματα που φέρουν τον υπουργό Ενέργειας του Κατάρ να μιλά μόνο για τη μονάδα LPG, ενώ αποστάσεις συνεχίζει να κρατά και η Τίνα Μπιρμπίλη, η οποία δηλώνει με νόημα ότι η ίδια δεν έχει υπογράψει για το LPG.

    http://www.enet.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts with Thumbnails